Veelgestelde vragen - Vinylio
25 juli 2023 

Veelgestelde vragen - Vinylio

Bekijk de veelgestelde vragen en kom erachter hoe Vinylio werkt.

Benieuwd naar de werking van Vinylio? Dat leggen wij graag uit in de volgende blog. Bekijk de veelgestelde vragen en kom erachter hoe Vinylio werkt.

Algemeen

In een vorm van een online marktplaats en veiling richt Vinylio zich op het samenbrengen van vinyl liefhebbers. De verkopende partij kan zelf afbeeldingen toevoegen of kiezen voor een algemene productafbeelding. De conditie beschrijving is bepalend, deze kan hier gevonden worden. Op dit moment is Vinylio actief in Nederland en België. Vinylio is een open platform waarbij elke bijdrage van meerwaarde kan zijn. Onze database functioneert als een wiki: gebruikers kunnen zelf informatie aanvullen. Alle muzikale genres komen aan bod. Lees hier meer over Vinylio.

Verkoop

  1. Hoe word ik een zakelijke verkoper? Maak een zakelijke account aan en geniet van de voordelen. Een zakelijk account maak je gemakkelijk aan bij het inloggen.
  2. Hoe werkt de verkoopverificatie? Bekijk hier onze blog over de verkoopverificatie.
  3. Hoelang heb ik de tijd om een bestelling op de post te doen? Je hebt zeven dagen de tijd om een bestelling op de post te doen. Na zeven dagen ontvangt de kopende partij zijn geld terug indien de bestelling nog niet verzonden is. Hoe eerder op de post, des te beter! Hiermee vergroot je jouw klanttevredenheid en de kans op een goede review.
  4. Hoe haal ik mijn winkel (tijdelijk of gedeeltelijk) offline? Via de volgende knop kan je gemakkelijk jouw winkel (tijdelijk) offline halen.
  5. Hoe kan ik één bepaald item verwijderen? Via mijn aanbod bij het Vinylio dashboard is het mogelijk om bepaalde items te verwijderen.
  6. Wanneer krijg ik het geld op mijn rekening? Zodra de bestelling op de post is gedaan, wordt het geld naar de rekening van de verkopende klant gestuurd.
  7. Hoe werkt de Discogs koppeling? Lees hier hoe de Discogs koppeling werkt.
  8. Wie betaald de verzendkosten? De verzendkosten worden betaald door de kopende partij en bedragen standaard€ 5,90.
  9. Hoe werkt de verzending? Nadat er betaald is, wordt er een verzendlabel aangemaakt op Sendcloud. Maak de verzending gereed, plak de geprinte verzendlabel op het pakket en je bestelling is klaar om verzonden te worden. Het is ook mogelijk om de verzendinformatie met pen op te schrijven, hierbij is het van belang dat de EAN-code goed leesbaar is. Het pakketje kan je afleveren bij een PostNL pakketpunt of postkantoor. Meer informatie over de verzending kan je vinden op Sendcloud.
  10. Ik wil een verzameling te koop zetten, hoe werkt dit? Bij het aanbieden van een grote verzameling kan je contact opnemen met info@vinylio.nl of via 06-53459321.

Koop

  1. Hoelang heb ik de tijd om een gewonnen veiling te betalen? Je krijgt zeven dagen de tijd om een gewonnen veiling te betalen. Wanneer er na zeven dagen nog niet betaald is, vervalt de bestelling.
  2. Krijg ik een Track&Trace van mijn bestelling? Ja, zodra de bestelling is voltooid ontvang je via de mail een Track&Trace.
  3. Wat is de levertijd van mijn bestelling? Nadat de bestelling verzonden is, kan je de bestelling binnen 1 tot 4 werkdagen verwachten. Mocht de bestelling na vier werkdagen nog niet binnen zijn, controleer dan de Track&Trace voor de actuele status.
  4. Hoe geef ik de verkopende partij een review? Nadat de bestelling is binnengekomen, ontvang je een mail van ons voor het geven van een review. Op deze manier kan jij de verkopende partij laten weten wat je van de bestelling vindt.
  5. Wat zijn de verschillende betaalmogelijkheden? Op dit moment kan er afgerekend worden met iDeal en Sepa bankoverboekingen. De betalingen verlopen via Online Payment Platform.
  6. Ik heb mijn bestelling niet ontvangen, wat kan ik doen? Bekijk de Track & Trace die je gekregen hebt voor de actuele status. Mocht je geen Track & Trace ontvangen hebben, kijk dan bij de aankoophistorie in het Vinylio dashboard of de betaling goed gegaan is. Heeft dit niet geholpen? Neem dan contact met ons op!
  7. Ik heb een veiling gewonnen, wat nu? Mocht je een veiling gewonnen hebben, dan ontvang je een mail met een betaallink om de veiling af te rekenen.
  8. Waarom kan ik geen bod uitbrengen op een advertentie van iemand anders? Het is alleen mogelijk om een bod uit te brengen op advertenties wanneer je account geverifieerd is. Dit is om onzinnige biedingen te voorkomen.
  9. Kan ik mijn bestelling retourneren? Een bestelling die gedaan is bij een zakelijke verkoper, kan indien het artikel nog in originele staat is, geretourneerd worden. Neem contact met ons op hiervoor.

Functies op Vinylio

  1. Hoe kan ik mijn vrienden en andere aanbieders volgen? Naast de gebruikersnaam staat het volgknopje, de gevolgde aanbieders kan je vervolgens terugvinden in het Vinylio dashboard.
  2. Hoe kan ik mijn collectie, wenslijst van vrienden en gevolgde aanbieder bekijken? Bij gevolgde aanbieders in het dashboard is het mogelijk om de wenslijst, collectie en aanbiedingen te bekijken van de door jouw gevolgde aanbieders.
  3. Hoe kan ik items aan mijn wenslijst toevoegen? Bij de productpagina van een item kan je een item aan je wenslijst toevoegen.
  4. Hoe kan ik items aan mijn collectie toevoegen? Bij de productpagina van een item kan je een item aan je collectie toevoegen, hier kan je zelf foto's toevoegen van jouw item.
  5. Ik wil graag mijn feedback geven, waar kan ik terecht? Wij staan open voor jouw feedback! Deze kan je doorgeven via info@vinylio.nl of via 06-53459321.

Het antwoord op je vraag niet gevonden? Neem contact met ons op via info@vinylio.nl of via 06-53459321.


Over de schrijver
Vinylio is het vinyl platform van Nederland en België. Geniet van wekelijks nieuw aanbod in alle genres van zowel tweedehands vinyl als nieuwe vinylplaten. Ontdek nieuwe muziek, verzamel die lang gezochte langspeelplaat, deel jouw eigen collectie met vrienden en koop gemakkelijk en veilig.